Strona główna » Serwis » Wymiana przechowanie opon

Wymiana przechowanie opon

Z przeprowadzonych badań wynika, że na skuteczność pracy opon ma wpływ temperatura, wiek, ciśnienie i grubość bieżnika.

W temperaturze niższej od 7 stopni opony letnie usztywniają się, co ma bezpośredni wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy, oraz pogarsza się ich trwałość i przyczepność do drogi.
I dlatego ta wymiana wymaga wyjątkowej terminowości. Do sezonu zimowego warto przygotować swoje auto z wyprzedzeniem, gdyż możliwości wymiany w punktach serwisowych są ograniczone.

Szerokość opony zimowej może być niższa od szerokości opony letniej, jest wtedy skuteczniejsza, gdyż nacisk jednostkowy na powierzchnie drogi jest większy. Dla przykładu pierwsza liczba w symbolu opony to jej szerokość 195, 215 wtedy można dobrać odpowiednio oponę o szerokości 185, 205.

Praca opon zimowych w dodatnich temperaturach jest w znacznym stopniu skuteczna, niemniej jednak pogarsza się ich trwałość. Dlatego też polecamy je wymienić na letnie przeważnie w kwietniu, gdy temperatury są wyższe od 7 stopni.

Każdą wymianę opon przeprowadzamy wraz z wyważeniem i zbadaniem stanu technicznego głównie bieżnika, oraz Ci z Państwa którzy nie mają gdzie ich przechować mogą to zrobić u nas.

Zdarza się, że Klienci zmieniają opony na szersze, przyspiesza to jednak zużycie zawieszenia. Z kolei gdy ciśnienie w oponach różni się od zalecanego już od 5 do 10 % pogarsza się trwałość opon i zauważymy wyższe spalanie. Skuteczność pracy opon jest ograniczona wiekiem bez względu na przebieg, przyjmuje się że powyżej 5, 6 lat opona nie powinna być użytkowana. Można się zawsze upewnić jaki jest wiek opony odczytując na powietrzni bocznej tydzień i rok produkcji.

Opony należy ocenić jako bezwartościowe gdy grubość bieżnika opon letnich nie uzyskuje 3 milimetrów, a zimowych 4 milimetrów. Bezwartościowość ich to nie tylko większa podatność na przebicia i uszkodzenia, ale także możliwość dwukrotnie niższej skuteczności hamowania, którą szczególnie odczuwamy jadąc w czasie deszczu, gdy pod oponą tworzy się poduszka powietrzna i auto ślizga się nie dając sobą kierować.