Strona główna » Serwis » Naprawy układu kierowniczego

Naprawy układu kierowniczego

Wyszczególnienie wymienianych w toku napraw części zamiennych: drążki kierownicze i końcówki drążków kierowniczych, zwrotnice, przeguby zewnętrzne, przeguby wewnętrzne, płyn do układu wspomagania, pompy wspomagania, poddajemy regeneracji przekładnie kierownicze i pompy wspomagania.

Układ kierowniczy odpowiada za stateczne prowadzenie, oraz za zminimalizowanie siły potrzebnej do prowadzenia pojazdu. Od jego dobrego stanu technicznego zależy bezpieczeństwo osób podróżujących. Oznaki źle pracującego układu kierowniczego są wyczuwalne przez kierowcę w czasie jazdy w postaci luzów w układzie kierowniczym, w niestatecznym prowadzeniu auta i w postaci wycieków płynu z układu wspomagania. Niedopilnowanie odpowiedniej ilości płynu w układzie wspomagania powoduje, że pompa zaczyna pracować na sucho i w konsekwencji są jeszcze poważniejsze awarie.

Trwałość układu kierowniczego uzależniona jest między innymi od sposobu jazdy, jest ono wrażliwe na dziury, gdy najedziemy na przeszkodę, a największym uszkodzeniom ulega w trakcie wypadków. Zdarza się, że Klienci zmieniają sprężyny i amortyzatory na twardsze, oraz opony na szersze, co przyspiesza jego zużycie. Zdarzają się pytania z jaką prędkością jeździć po słabych jakościowo drogach. Ci którzy jeżdżą szybko słabiej odczuwają nierówności, natomiast taka jazda stwarza bardzo duże uderzenia dynamiczne w układ kierowniczy i przyspiesza jego zużycie.

Decydując się na naprawę należy wziąć pod uwagę fakt, że musi się ona zakończyć wykalibrowaniem geometrii. Stosujemy w tym celu skomputeryzowane urządzenie dokonujące kalibracji, której parametry muszą być zgodne z wymaganiami producenta. Typowym zjawiskiem są pytania Klientów o cenę wymiany elementów układu, które muszą się zakończyć wykalibrowaniem geometrii, uzgadniamy wtedy cenę sumaryczną. Z dalszej rozmowy wynika że w innych warsztatach podawana jest cena takiej usługi, bez geometrii, ale będzie ona zaniżona, w porównaniu do ceny wraz z geometrią.

Polecamy aby nie mniej niż raz w roku ewentualnie co 15 000 km zbadać stan techniczny układu kierowniczego i naprawić wykryte usterki.

Jeśli przytrafi się Państwu niespodziewany defekt układu kierowniczego i będzie potrzebna nasza pomoc, szybko zajmiemy się naprawą.