Strona główna » Serwis » Diagnostyka Komputerowa

Diagnostyka Komputerowa

Wyszczególnienie czynności diagnostycznych i wymienianych w toku napraw części zamiennych: diagnozujemy komputerowo układy, odczytujemy kody błędów, kasujemy błędy i inspekcje serwisowe, naprawiamy instalacje elektryczne i elektromechaniczne, naprawiamy układy ABS, poduszek powietrznych i inne, regenerujemy przepustnice, naprawiamy układy klimatyzacji i nadmuchów, naprawiamy mechanizmy wycieraczek, naprawiamy układy sterowania silników benzynowych, dieslowskich i filtra cząstek stałych, wymieniamy czujniki temperatury, termostaty, przewody, przekaźniki, przełączniki, kostki, piny, wiązki, cewki, kopułki, świece zapłonowe, świece żarowe, czujniki wałka rozrządu i wału korbowego, wymieniamy i naprawiamy alternatory, rozruszniki i wentylatory, montujemy alarmy, czujniki parkingowe, haki holownicze, wymieniamy termostaty, elektryczne szyby i centralne zamki.

Układy elektryczne i elektromechaniczne od dawna w coraz większej ilości wprowadzane są do naszych samochodów. Odpowiadają one za sterowanie silnikami, za bezpieczeństwo czynne, bierne i komfort osób podróżujących, oraz za ilość zanieczyszczeń zawartych w spalinach. Z pewnością dają one wiele nowych możliwości technicznych, jednak ich awarie są na tyle uciążliwe, że nie pozwalają na korzystanie z podstawowych funkcji pojazdu, a nawet prowadzą do jego unieruchomienia. Oznaki źle pracujących układów elektrycznych można zaobserwować na desce rozdzielczej, ponieważ kontrolki dostarczają informacji o błędach stałych lub sporadycznych mogących mieć wpływ na eksploatację auta.

Typowym zjawiskiem są telefoniczne pytania Klientów o rozpoznanie problemu i pomoc w naprawie, co jednak nie będzie możliwe bez przyjazdu do serwisu, gdyż z jedną usterką może być związanych znacznie więcej parametrów nie tylko elektrycznych. W związku z tym Klienci przyjeżdżają do naszego serwisu zapowiadając, że chodzi im tylko o potocznie nazywane podłączenie auta pod komputer. Da się zauważyć, że jest to związane z często spotykaną w gronie Klientów opinią, że odczytanie kodów błędów ma decydujące znaczenie, o czym słyszeli i czytali we wpisach internetowych. W rzeczywistości jednak odczytane kody błędów stałych i sporadycznych informują o usterkach, które na życzenie Klienta można spróbować wykasować, czy będzie to skuteczne, można się będzie przekonać zazwyczaj już po krótkim czasie eksploatacji auta. Gdy pokażą się kolejny raz znaczyło będzie, że są to błędy stałe wymagające precyzyjniejszej diagnostyki często nie tylko komputerowej.

Ich naprawa wymaga od naszych techników wyższej wiedzy i stosowania specjalistycznego sprzętu serwisowego. Podłączenie pod komputer daje wiele możliwości diagnozowania, natomiast dzisiejszy poziom techniczny pozwala w większości przypadków na stwierdzenie usterki, a nie określenie jej przyczyny, oraz nie dowiemy się od razu który element i gdzie naprawiać. W tym momencie potrzebne są umiejętności technika, który musi zmierzyć cały szereg parametrów elementów wykonawczych na których pracę mają wpływ szczelność, podciśnienie, ciśnienie, przepustowość i efektywność, oraz sprawdzić stan techniczny złączy elektrycznych, kabli, kostek i przekaźników, wiele z nich można zmierzyć jedynie w czasie prób drogowych, co daje dopiero dane do prawidłowej diagnozy.

Precyzyjniejsza diagnostyka jest bardziej pracochłonna i trochę kosztowniejsza niż odczyt błędów, ale daje podstawę do podjęcia decyzji o wymianie elementów elektromechanicznych. Zgadzając się na nią nie będziecie Państwo stratni, gdyż nietrafne decyzje to zmarnowane pieniądze i niepotrzebne nerwy, a tak często się kończy naprawa w warsztatach, które wymieniają na chybił trafił.

Jeśli przytrafi się Państwu niespodziewany defekt elektryki i będzie potrzebna nasza pomoc, szybko zajmiemy się naprawą.